Tavaszi receptek - Medvehagyma

2020. 03. 27.
Újra itt a medvehagyma szezonja!
Elolvasom

Mit vásároljunk a koronavírus ideje alatt?

2020. 03. 19.
Vagy inkább mit ne?! Ész nélkül semmit, nyugalom, nem fogunk éhen halni…
Elolvasom

Egészséges táplálkozás. Miért fontos gyerekkorban kezdeni?

2020. 01. 24.
Számos okból fontos, hogy megtanítsa és ösztönözze gyermekét az egészséges táplálkozásra. Elsősorban azért, hogy tápanyag-, vitamin és ásványi anyag szükségleteit fedezni tudja és megfelelően fejlődjön. A gyermekkorban megtanult étkezési szokások meghatározzák a felnőttkori szokásokat. A kiskorában egészségesen táplált gyermek, aki esetleg a tinédzser időszakban nagyon egészségtelenül táplálkozik nagyobb valószínűséggel tér vissza az egészséges ételekhez, mint az a társa, aki kisgyerekkorában nem kapta meg a megfelelő táplálást. Az első 1000 nap a fundamentum,  egész életükre kihatnak az ezalatt elsajátított táplálkozási szokások. Nem utolsó sorban az egészségesen étkező gyerekek aktívabbak, jobban tudnak teljesíteni és motiváltabbak az iskolában, és az óvodában.
Elolvasom

Karácsonyi menü tippek, hogy egészségben teljenek az ünnepek

2019. 12. 16.
A karácsonyhoz hagyományosan hozzátartozik a közös étkezés a szeretteinkkel. Aki az év többi napján ügyel arra, hogy egészségesen étkezzen, annak nem jelent majd problémát ez a pár nap, nem ezen fog múlni, hogy egészséges testsúllyal indítja-e majd az Újévet.
Elolvasom

Hogyan csökkenthetjük a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát étkezésünkkel?

2019. 12. 09.
Az ételeink nagy része ma már feldolgozott élelmiszer és sajnos, ahogy az élelmiszeripar fejlődik, egyre több olyan anyag kerül táplálékunkba, ami nem természetes és káros a szervezetünk számára. A daganatos megbetegedések megelőzése érdekében kerülnünk kell azon anyagok szervezetbe jutását, amelyek elősegítik a daganatos folyamatok előre haladását. Figyelnünk kell arra is, hogy a daganatos folyamatokat hátráltató (antikarcinogén) anyagokat tartalmazó élelmiszerekből pedig bőségesen fogyasszunk. Lássuk, mik ezek az anyagok és milyen élelmiszerekben találhatók.
Elolvasom

Milyen zöldségeket válasszunk télen?

2019. 12. 06.
Amikor szezonja van a friss piros paradicsomnak, a roppanós cukkíninek és a többi nyári zöldségnek akkor nem okoz gondot megfelelő mennyiségű zöldséget fogyasztanunk, viszont télen a helyzet már nehezebb. Amint a nyári napsugarak már nem érik a zöldségeket akkor a vitamin és ásványi anyag tartalmuk is el kezd csökkenni, ebben az időszakban jobban tesszük, ha a téli idényzöldségeket részesítjük előnyben mivel így sokkal több értékes tápanyaghoz juthatunk hozzá.
Elolvasom

Terítéken az egészség - beszélgetés Nyikos Ráhel dietetikussal

2019. 12. 04.
„Táplálékod legyen orvosságod, orvosság legyen a táplálékod.” Ezeket a gondolatokat Hippokrátésztól jegyezték fel, és bár az ókori görögök számos tudást hagytak ránk, mára a megfelelő táplálkozás megtalálása és kialakítása egy rendkívül összetett folyamat lett, amiben a dietetikusok tudnak a segítségünkre lenni. Nyikos Ráhel életében ez hobbi és munka egyben. A Partner Medical dietetikusával beszélgettünk.
Elolvasom

Az őszi-téli szezon csemegéje a GESZTENYE

2019. 11. 28.
Kevesen tudják, hogy a gesztenye valójában gyümölcs! A többi gyümölccsel összehasonlítva magas a benne a vízben oldódó vitaminok közül a B1 vitamin (tiamin), a B2 vitamin (riboflavin), valamint a B6 vitamin (piridoxin) mennyisége. Emellett a C vitamin tartalom is jelentős a gesztenyében, ami a málnáéhoz és a ribiszkééhez hasonlóan magas érték.
Elolvasom

Kenyeres kérdések - mindenképpen tiltólistás?

2019. 11. 21.
A kenyér ősi táplálékunk, hazánkban a 16. századtól kezdve vált alapélelmiszerré. Mindennapi kenyerünkről szerencsére akkor sem kell teljesen lemondanunk, ha egészségtudatosan szeretnénk táplálkozni vagy éppen le kell adnunk néhány kilót.
Elolvasom

Mindenkinek jobb, ha laktózmentesen étkezik?

2019. 10. 22.
Pácienseim gyakran kérdezik, hogy érdemes-e laktóz mentes termékeket vásárolniuk akkor is, ha egyébként nem okoz panaszt számukra a tejcukrot tartalmazó, hagyományos változat.
Elolvasom

Sportolás és fehérjebevitel: Lehet ezt pusztán étrendi fehérjeforrásokkal megoldani?

2019. 07. 08.
A sportolás mellett nagyon fontos a tudatos táplálkozás, hogy elérjük az áhított alakot, testformát. Más edzésformák és más étrendi ajánlások javasoltak azoknak, akik a mozgással szálkásodni, karcsúsodni szeretnének, és más azoknak, akik izomtömeg növelés, testépítés céljából edzenek.
Elolvasom

Előzzük meg a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását mediterrán diétával!

2019. 06. 12.
A II. világháborút követően több országban kutatásokat végeztek Földközi-tenger térségében. Az életmódot, táplálkozást is vizsgáló felmérés eredménye szerint a tradicionális életmódot folytató családok körében bizonyos krónikus betegségek előfordulása lényegesen ritkább volt, mint az európai átlag (például bizonyos daganatos betegségek, magas vérnyomás, érelmeszesedés, metabolikus szindróma).
Elolvasom