Mit vásároljunk a koronavírus ideje alatt?

2020. 03. 19.
Vagy inkább mit ne?! Ész nélkül semmit, nyugalom, nem fogunk éhen halni…
Elolvasom

Karácsonyi menü tippek, hogy egészségben teljenek az ünnepek

2019. 12. 16.
A karácsonyhoz hagyományosan hozzátartozik a közös étkezés a szeretteinkkel. Aki az év többi napján ügyel arra, hogy egészségesen étkezzen, annak nem jelent majd problémát ez a pár nap, nem ezen fog múlni, hogy egészséges testsúllyal indítja-e majd az Újévet.
Elolvasom

Hogyan csökkenthetjük a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát étkezésünkkel?

2019. 12. 09.
Az ételeink nagy része ma már feldolgozott élelmiszer és sajnos, ahogy az élelmiszeripar fejlődik, egyre több olyan anyag kerül táplálékunkba, ami nem természetes és káros a szervezetünk számára. A daganatos megbetegedések megelőzése érdekében kerülnünk kell azon anyagok szervezetbe jutását, amelyek elősegítik a daganatos folyamatok előre haladását. Figyelnünk kell arra is, hogy a daganatos folyamatokat hátráltató (antikarcinogén) anyagokat tartalmazó élelmiszerekből pedig bőségesen fogyasszunk. Lássuk, mik ezek az anyagok és milyen élelmiszerekben találhatók.
Elolvasom

Az őszi-téli szezon csemegéje a GESZTENYE

2019. 11. 28.
Kevesen tudják, hogy a gesztenye valójában gyümölcs! A többi gyümölccsel összehasonlítva magas a benne a vízben oldódó vitaminok közül a B1 vitamin (tiamin), a B2 vitamin (riboflavin), valamint a B6 vitamin (piridoxin) mennyisége. Emellett a C vitamin tartalom is jelentős a gesztenyében, ami a málnáéhoz és a ribiszkééhez hasonlóan magas érték.
Elolvasom

Kenyeres kérdések - mindenképpen tiltólistás?

2019. 11. 21.
A kenyér ősi táplálékunk, hazánkban a 16. századtól kezdve vált alapélelmiszerré. Mindennapi kenyerünkről szerencsére akkor sem kell teljesen lemondanunk, ha egészségtudatosan szeretnénk táplálkozni vagy éppen le kell adnunk néhány kilót.
Elolvasom

Mindenkinek jobb, ha laktózmentesen étkezik?

2019. 10. 22.
Pácienseim gyakran kérdezik, hogy érdemes-e laktóz mentes termékeket vásárolniuk akkor is, ha egyébként nem okoz panaszt számukra a tejcukrot tartalmazó, hagyományos változat.
Elolvasom

Sportolás és fehérjebevitel: Lehet ezt pusztán étrendi fehérjeforrásokkal megoldani?

2019. 07. 08.
A sportolás mellett nagyon fontos a tudatos táplálkozás, hogy elérjük az áhított alakot, testformát. Más edzésformák és más étrendi ajánlások javasoltak azoknak, akik a mozgással szálkásodni, karcsúsodni szeretnének, és más azoknak, akik izomtömeg növelés, testépítés céljából edzenek.
Elolvasom

Előzzük meg a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását mediterrán diétával!

2019. 06. 12.
A II. világháborút követően több országban kutatásokat végeztek Földközi-tenger térségében. Az életmódot, táplálkozást is vizsgáló felmérés eredménye szerint a tradicionális életmódot folytató családok körében bizonyos krónikus betegségek előfordulása lényegesen ritkább volt, mint az európai átlag (például bizonyos daganatos betegségek, magas vérnyomás, érelmeszesedés, metabolikus szindróma).
Elolvasom